:

Ako sa rozhýbať v kancelárii

Leto a pekné počasie vás láka k športu či turistike, ale vy sedíte celý deň v práci? Mnohí z nás si často vyčítajú, že v závale pracovných povinností si len ťažko nájdu čas na zlepšovanie svojej kondície. O to viac nás tieto myšlienky trápia, keď je vonku pekne a slnko priam pozýva k behu popri rieke alebo bicyklovaniu po horách. Skúste si však od dnes priniesť každý deň kúsok tréningu do kancelárie. Síce sa vám nenaskytnú čarovné výhľady ani sa zhlboka nenadýchnete čerstvého vzduchu, ale minimálne urobíte niečo pre svoje telo a vaša spokojnosť zo seba samého sa nepochybne zvýši tiež.

Tieto krátke nenáročné cvičenia zamerané na celé telo vám pomôžu rozhýbať sa pri sedavej práci, uľavia od bolesti chrbta a kĺbov, ale naviac vám pomôžu podať lepší pracovný výkon, zvýšia vašu koncentráciu, prinesú úľavu od stresu a naplnia vás novou energiou. Tak už neváhajte a vyskúšajte prvý cvik!

DÝCHANIE JE DÔLEŽITÉ

Pri dlhom dni v práci sa často stáva, že zabúdate správne dýchať. Za následok to má aj stuhnuté plecia a bolesť v oblasti lopatiek. Sadnite si vzpriamene, ruky máte položené na stehnách, zhlboka sa nadýchnite do dolnej aj hornej časti trupu. Mali by ste mať pocit, akoby dýchate do pásu, do šírky vášho tela. Vydýchnite a zopakujte aspoň desaťkrát.

ROZHÝBTE RUKY

Ruky natiahnite pred seba a ohýbajte ich v zápästí striedavo smerom hore a dolu. Po niekoľkých opakovaniach pridajte krúživý pohyb dlaňami a znova ho opakujte viackrát.

Potom presuňte pozornosť na vaše ramená. Postavte sa alebo sa vystrite na stoličke a krúžte oboma ramenami dopredu a dozadu. Môžete vyskúšať aj cvik s priťahovaním ramien k ušiam, pomôže vám uvoľniť zatuhnuté svaly v oblasti krku.

DREPY NA STOLIČKE

Nasledujúce cviky vám pomôžu rýchlo a jednoducho uvoľniť celé telo. Začnite tak, že pomaly vstávate zo stoličky až do vzpriamenej polohy. Pri opätovnom sadaní zadržte telo asi centimeter nad stoličkou a skúste tak vydržať aspoň pár sekúnd. Následne sa zase postavte a cvik opakujte niekoľkokrát.

ZDVÍHANIE NA STOLIČKE

Usaďte sa, ruky položte dlaňami nadol, na stoličku vedľa vašich stehien. Zatláčajte ruky do stoličky tak, aby sa vaše telo od nej odlepilo. Nezúfajte ak sa vám to nepodarí na prvýkrát, o to viac budete na seba hrdí, keď vám to konečne vyjde.

KLIKY O STÔL

Nemajte strach, tento cvik nie je ani zďaleka taký náročný ako klasické kliky. Stačí ak sa postavíte pred stôl, rukami sa oň opriete a pomaly sa spustíte k stolu akoby ste robili kliky. Znova sa vytlačte nahor a opakujte.

Pri každom z týchto cvikov je najdôležitejšia pravidelnosťopakovanie. Preto sa snažte spomenúť si na cvičenie každý deň a cviky niekoľkokrát zopakovať. Uvidíte, že bolesť hlavy a chrbtice čoskoro odídu.