:

Zbavte sa bolesti chrbta nadobro I.

Poznáte to, raz váš chrbát trápi tupá bolesť, inokedy ju zas vystrieda ostrá, vystreľujúca. Bolesti chrbta sú naozaj nepríjemné a niekedy nás obmedzujú aj pri tých najbežnejších činnostiach nášho života. Až štyria z piatich ľudí v určitom okamihu zažívajú bolesti chrbta, čo z týchto bolestí robí jeden z najbežnejších dôvodov návštevy lekára.

Bolesť chrbta má viaceré formy a má mnoho rôznych príčin. Niekedy môže ísť o následky prílišného preťažovania, zlomeniny či iných zranení. Môžu byť primárnym či sekundárnym príznakom ochorenia a slabého zdravotného stavu, ako je napríklad artritída alebo chronické vyklenutie chrbtice. Mnoho ľudí trpí týmito bolesťami tiež pre nadváhu, sedavý životný štýl alebo prácu.

Pozitívne ale je, že mnoho príčin sa dá odstrániť bez chirurgického zákroku či vážnejších lekárskych zásahov, napríklad pomocou liekov či dokonca zmenou spôsobu života. Prinášame vám preto niektoré z účinných spôsobov, ktoré vás pri dodržiavaní určitej pravidelnosti zbavia bolestí a účinné môžu byť aj ako prevencia proti ich návratu.

Fyzioterapia

Fyzioterapia za príčinu bolesti chrbta považuje najmä dlhodobé nesprávne držanie tela, no aj nadmernú záťaž, rôzne zranenia či choroby. Vo svojich cvičeniach sa zameriava práve na správne držanie tela. Fyzioterapeut vám môže navrhnúť vhodné cvičenia, ktorými posilníte hybnosť, základné svaly podporujúce váš chrbát a celkový stav chrbtice.

Pilates 

Pilates sa cvikmi zameriava najmä na tzv. core, čo znamená akýsi „základ, jadro tela“. Práve pri nedostatočne pevnom core, je človek neschopný udržiavať svoje telo vo vzpriamenej pozícii dlhšiu dobu a rýchlo sa začne hrbiť. Vďaka pilates nadobudnete väčšiu silu a flexibilitu, postupne sa vám spevnia najmä brušné a chrbtové svaly a výrazne sa zlepší koordinácia a držanie tela. Veľmi účinne tak zmierňuje bolesti chrbtice a poruchy pohybového aparátu. Výborne pomáha aj pri osteoporóze, nakoľko zvyšuje hustotou kostí a ozdravuje kĺby.

joga

Relaxačné cvičenia zahrnuté v hodine jogy napomáhajú k lepšej koncentrácii a uvoľneniu napätia celého tela. Tento typ cvičenia ponaťahuje celé vaše telo a poďakujú sa vám najmä vaše kĺby, ktoré budú pohyblivejšie a celkovo stabilnejšie bude aj vaše držanie tela, čím potešíte najmä vašu chrbticu. Taktiež posilňuje vyššie spomínaný core - jadro tela, ale i rôzne ďalšie časti svalovej sústavy.

Akýkoľvek spôsob cvičenia si nakoniec vyberiete, nezabúdajte, že najdôležitejšie je cvičiť pravidelne, vďaka čomu účinne predídete opätovne sa vracajúcim bolestiam.

V Zlatých kúpeľoch Turčianske Teplice vás radi privítajú naši skúsení a vysoko kvalifikovaní fyzioterapeuti, či už na individuálnych hodinách alebo na hodinách jogy či pilatesu.